X

פשוטה ואכזרית: כך עבדה התרמית שסחטה מיליונים מקשישים

נוכלים חסרי מצפון במיוחד מצאו דרך כמעט קלה מדי לסחוט סכומי כסף עצומים מקשישים תמימים, תוך ניצול נקודות התורפה הבולטות ביותר שלהם

אילוסטרציה. צילום: GettyImages

16 אנשים עומדים בימים אלה לדין בארה"ב לאחר שנחשפה מעורבותם במבצע פלילי אכזרי שבמסגרתו הונו קשישים אמריקאים וגנבו מהם מיליוני דולרים במה שזכה לכינוי ‘הונאת סבים’. נעזרנו ב-Claude כדי להבין את השיטה חסרת המצפון.

לפי התובעים הפדרליים, ההונאה פעלה כך: עובדי ה’מוקד’ הטלפוני יוצא הדופן היו מתקשרים לקורבנות קשישים בארה"ב ומתחזים לנכדים מבוהלים שטוענים שהם נמצאים במצבים נואשים. בד"כ הם טענו כי היו מעורבים בתאונת דרכים, ובחלקם הוסיפו כי נעצרו בחשד לגרימת התאונה. הם שכנעו את הקשישים כי הם זקוקים בדחיפות לאלפי דולרים לתשלום ערבויות או הוצאות משפט. התביעה מציינת כי רוב הקשישים אמנם יודעים לזהות את קולות נכדיהם ולהבדיל ביניהם לבין אלה של נוכלים אקראים – אך גם האחוז הקטן של קשישים שנופלים בפח מספיקים כדי לספק לנוכלים הכנסה שמנה למדי.

ברגע שהקשישים השתכנעו, שותפים אחרים למזימה היו מצטרפים לשיחות, תוך התחזות לעורכי דין או שוטרים כדי להעניק אמינות לתרמית ואף לנסות לסחוט כספים נוספים. הנוכלים חסרי המצפון אף שכנעו כמה מהקשישים כי קרובות משפחה צעירות עברו הפלות, כדי להגביר את המניפולציה הרגשית.

לפי התביעה, רוב השותפים למזימה היו ברפובליקה הדומיניקנית, אך כמה תושבי ארה"ב סיפקו להם מספרי טלפון אמריקאים כדי להקנות לתרמית מעט אמינות. לאחר איסוף כספים באמצעות דואר והעברות בנקאיות, הכספים הועברו לחשבונות ברפובליקה הדומיניקנית. כל אחד מהמשתתפים בתרמית צפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר.

ה-FBI מזהיר כי הונאות דומות באמצעות בלדרים הובילו מעל 55 מיליון דולר מקורבנות קשישים בין מאלדצמבר בשנה שעברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר