מהומה בשדה התעופה בביירות: מטוס נחת בלבנון עם הכיתוב "תל אביב"

הכיתוב, שנושא את שמה של העיר הישראלית, מלוווה את מטוס דרימליינר של חברת אתיופיאן איירליינס כבר מהטיסה הראשונה • על פי הדיווח עולה כי הרשויות בביירות דרשו מהחברה לנקוט אמצעים על מנת להבטיח שלא יהיו סימנים הקשורים למדינת ישראל לפני הנחיתות הבאות

מטוס אתיופיאן איירליינס בשום "תל אביב". צילום: אתיופיאן איירליינס

חברות תעופה רבות מכל רחבי העולם מפעילות טיסות ישירות לביירות שבלבנון. אחת מהחברות שמפעילות טיסות לביירות היא אתיופיאן איירליינס, שמפעילה בין היתר גם טיסות לנתב"ג, והייתה אחת מחברות התעופה הראשונות שחזרו לישראל מאז פרוץ המלחמה.

הטיסה מסעודיה נוחתת בישראל (ארכיון) // רשות שדות התעופה

הבוקר (חמישי) נחת בבירות מטוס דרימליינר של חברת אתיופיאן איירליינס ועליו הכיתוב "תל אביב". שמה של העיר הישראלית שמונצח על המטוס הודבק עליו כבר בטיסתו הראשונה של כלי התעופה, לאחר שהוחלט להטיס אותו בחגיגיות לנמל התעופה בן גוריון.

על פי הדיווח בתקשורת הזרה, הסבירו באתיופיאן איירליינס כי אותו כיתוב, כאמור, ניתן לאחר טיסת הבכורה של המטוס לתל אביב, אך ברשויות בלבנון דרשו מאנשי הצוות של חברת התעופה האתיופית להסיר את הכיתוב "תל אביב" מהמטוס לפני שהוא ממריא מביירות.

מטוס של חברת אתיופיאן איירליינס, צילום: אי.פי

עוד עולה מהדיווח, כי הרשויות בלבנון ביקשו מחברת התעופה לנקוט באמצעים הדרושים על מנת להבטיח שלא יהיו סימנים הקשורים למדינת ישראל על מטוסי החברה לפני הנחיתות הבאות של אתיופיאן איירליינס בלבנון.

אתיופיאן איירליינס תגדיל בקרוב את מספר הטיסות שלה לישראל ל-17 בשבוע, וזאת לאחר שחזרה לישראל בחודש דצמבר האחרון עם חמש טיסות בשבוע בלבד. חברת התעופה האתיופית נחשבת למבוקשת בקרב תיירים ישראלים ורבים ממשיכים איתה ליעדי המשך ברחבי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר