ליאו מסי מבשל חמש פעמים במשחק אחד

"יוצא דופן": פרנצדי פיירו גורם לכאב ראש גדול במכבי חיפה

מצד אחד הירוקים יודעים שהם יכולים "לעשות קופה" על החלוץ המצוין מהאיטי • מצד שני יהיה להם קשה למצוא תחליף זר ברמתו • "זאת תהיה התלבטות גדולה", סיכמו במועדון

מכבי חיפה נמצאת בהתלבטות בנוגע לעתידו של החלוץ פרנצדי פיירו. עם 16 שערים ו-5 בישולים בליגה, החלוץ מהאיטי מחוזר על ידי מספר קבוצות בחו"ל, בהן לוקומוטיב מוסקבה, דינמו זאגרב, בשיקטאש, ובמועדון מודים כי "יש עוד קבוצות בכירות שהביעו עניין".

תג מחיר של 3 מיליון יורו לא מרתיע את הקבוצות שעוקבות אחריו, אך התפוקה האדירה שלו, לצד העובדה כי נוצר מצב שקשה להביא זרים לארץ בעקבות המלחמה, עשויים לגרום לירוקים לחשוב פעמיים לפני מכירתו. "פיירו שווה מספרים דו ספרתיים בליגה שנתיים ברציפות, שחקן קבוצתי בצורה יוצאת דופן, העלה אותנו לליגת האלופות ולליגה האירופית, אי אפשר לדרוש יותר משחקן זר", אמר גורם במועדון הירוק, שהוסיף: "טבעי שעם נתונים כאלה יהיו עליו הצעות. אם יימכר, יהיה קשה למצוא זר ברמתו".

הדילמה של חיפה גדולה, בעיקר נוכח העובדה כי פיירו כבר בן 29 וזו אולי ההזדמנות האחרונה למכור אותו, אחרי שנרכש תמורת 1.8 מיליון יורו ועד היום הוא נחשב לשחקן היקר בתולדות המועדון. בקיץ הקרוב יחזור למועדון המאמן ברק בכר, שהביא אותו בקיץ שעבר ומכיר אותו היטב.

יחד עם זאת, לפיירו קשר טוב גם עם המאמן הנוכחי מסאי דגו. כאשר דין דוד חזר להרכב וכבש בצרורות, פיירו רק חזר מפציעה ואיבד את מקומו. דגו שוחח עם פיירו והבטיח לו שזמנו יגיע, גם בעונה הזאת והחלוץ השיב כי "מה שטוב לקבוצה, זה מה שטוב עבורו". דגו הופתע מהתשובה, אך המשיך לראות את החלוץ מחוייב באימונים.

פיירו עם רפאלוב. החלוץ מחובר לקבוצה, צילום: מאור אלקסלסי

 

השיא היה כאשר נכנס כמחליף בדרבי מול הפועל חיפה ותוך שלוש דקות בישל פעמיים לדין דוד, מה שהקנה לו את המקום בהרכב נגד בני ריינה. אמש, חיפה הרוויחה מפיירו צמד ובישול נוסף בדרך לניצחון מול אחת הקבוצות שמולן התקשתה מאוד העונה והפסידה לה פעמיים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לפיירו חוזה עד קיץ 2025, אבל למכבי חיפה אופציה להאריך את ההתקשרות בעונה נוספת, כך שעל הנייר מדובר בהסכם לשנתיים. בתקופה הקרובה במועדון יקבלו החלטה מקצועית שעשויה להיות קריטית לעונה הבאה, האם הם מוכרים את אחד החלוצים הטובים ביותר שלהם תמורת הרבה מאוד כסף, למעלה מ-10 מיליון שקלים, או משאירים אותו לעוד עונה, בהיעדר חלופה אחרת טובה יותר. "זאת תהיה התלבטות גדולה, כי באמת שמדובר בחלוץ מצוין ואדם יוצא דופן", סיכמו במועדון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו