סאדיק חאן עשה היסטוריה: נבחר בשלישית לראשות העיר לונדון

ראש העיר המוסלמי הראשון של הבירה הבריטית הביס ברוב גדול את המועמדת השמרנית סוזן האל • חאן חולל סערה בשנה שעברה כשרמז שביקורת שהטיח בו הרב הראשי בבריטניה היא איסלאמופובית

ראש העיר לונדון, סאדיק חאן. צילום: רויטרס

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, זכה היום (שבת) לכהונה שלישית לאחר שניצח בפער גדול את מועמדת המפלגה השמרנית, סוזאן האל. עם בחירתו הפך חאן לראש העיר בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה של הבירה הבריטית. חאן זכה בפער של יותר מרבע מיליון קולות והצליח להעביר לפחות שני אזורי בחירה למפלגת הלייבור, הישג שיקל עליו בעבודה מול מועצת העיר בכהונה הבאה. 

זו כהונתו השלישית של חאן, שנבחר לראשונה לתפקיד בשנת 2016 והפך לראש העיר המוסלמי הראשון של המטרופולין הגדול בבריטניה. חאן נהנה מפופולריות גדולה במפלגת הלייבור ונחשבת כמועמד עתידי להנהיג את המפלגה. 

חאן, שמנהל את לונדון כבר שמונה שנים, זכה לתמיכה גבוהה בבחירות על אף שלא הצטיין במיגור הפשע בעיר והורדת יוקר המחיה, כולל מחירי הדירות למגורים ולהשכרה בעיר - שני הנושאים שסומנו כחשובים במיוחד במהלך מערכת הבחירות. 

עם זאת, התוכנית לחלוקת אוכל חינם בבתי הספר היסודיים הוסיפה לו נקודות רבות בקרב המצביעים, וחלק גדול מתושבי לונדון סבורים שחאן עושה עבודה טובה בייעול התחבורה הציבורית. מבחינת הציבור היהודי בלונדון, חאן שמר על קשר טוב עם הנהגת הקהילות, אם כי לאחר 7 באוקטובר יש ביקורת על כך שאינו עושה די לריסון ההפגנות הפרו־פלשתיניות.

בנוסף, חאן חולל סערה לאחר שרמז בדבריו כי ביקורת שהשמיע נגדו הרב הראשי בבריטניה אפרים מירוויס, נובעת מאסלאמופוביה.  חאן התנצל על דבריו ואמר כי הם "לא היו הוגנים כלפי הרב". 

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר