"נגבש פתרונות חלופיים ברחבי הארץ": השר פרוש נערך לאפשרות של ביטול ההילולה בהר מירון

המצב הבטחוני בצפון מטיל בספק גדול את קיומו של אחד מהאירועים הגדולים במדינה • בשלב זה עובדים רק על תשתיות הקבע • פרויקטור ההילולה, יוסי דייטש: "נעשה הכל על מנת להגיע מוכנים מהצד שלנו להילולת הרשב"י"

הר מירון (ארכיון). צילום: שירה הרשקופ/TPS

המצב הבטחוני המדאיג בצפון מטיל ספק על קיומו של אחד מהאירועים הגדולים הנחגגים במדינת ישראל בכל שנה -  הילולת הרשב"י במירון.

פגיעה ישירה באזור מירון | ללא קרדיט

גורם בכיר במשרד לענייני ירושלים אומר ל'ישראל היום": "הכיוון ברור. למרות שאת ההחלטה הסופית והרשמית פיקוד העורף יקבל רק באחד במאי, ככל הנראה שההילולה לא תתקיים השנה במתכונת שאנו מכירים ורגילים".

עם זאת, ההיערכות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר, נמשכות, אלא שבשלב זה עובדים רק על תשתיות הקבע, שישארו גם לשנים הבאות.

ביניהן: סלילת דרכי מילוט, שדרוג דרך מהדרין, הכשרת מתחם 89 (המתחם המורחב ששימש בשנה שעברה את רבבות החוגגים). מדובר בתשתיות חיוניות ההכרחיות למנוע הגעה של מצבי דחק ופיקוח נפש, בשנים בהם ההילולא הגדולה מתקיימת כסדרה.

טקס ההילולה במירון, צילום: גיל אליהו - ג'יני

השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, האחראי על הילולת רשב"י במירון, ציין כי "עושים את המוטל עלינו ובונים את תשתיות הקבע בהר מירון, בתפילה שנצליח לקיים את הילולת הרשב"י במתכונת הרגילה. אם המתיחות הביטחונית בצפון תמנע אפשרות של קיום אירועי ל"ג בעומר בבטחה על הר מירון בהשתתפות הקהל הרחב, נגבש פתרונות חלופיים ברחבי הארץ״.

מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שוקי תחאוכה: ״משטרת ישראל מובילה מזה חודשים עבודת מטה מסודרת למבצע מירון. ההחלטה בדבר קיום ההילולה תתקבל לאחר הערכת מצב עם השר לביטחון לאומי, השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל, המפכ״ל ופיקוד העורף״.

נפילות פגזים בהר מירון, צילום: ללא

פרויקטור ההילולה, יוסי דייטש, הוסיף כי "לא מוציאים כספי ציבור לריק, ובינתיים מתמקדים רק בתשתיות קבע, שישמשו את הציבור לאורך שנים טובות. נעשה הכל על מנת להגיע מוכנים, מהצד שלנו, להילולת הרשב"י"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר