דריכות לקראת תשובת חמאס: "טיוטת ההסכם הטובה ביותר מתחילת המו"מ"

קבינט המלחמה יתכנס בצהריים, במקביל להמשך השיחות בקהיר • גורם ערבי בכיר טען ב"סקיי ניוז" בערבית: "קבלת הטיוטה קרובה" • מטה משפחות החטופים: "נתניהו, חובה עליך להתעלם מכל לחץ פוליטי"

קבינט המלחמה (ארכיון). צילום: חיים צח, לע"מ

בישראל דרוכים לקראת האפשרות שחמאס ימסור תשובה בשעות הקרובות. קבינט המלחמה יתכנס היום (ראשון) בצהריים וידון בעסקה ובפעולה ברפיח. במקביל, יתנהלו היום שיחות בקהיר, שם נמצאים ראש ה-CIA ויליאם ברנס ונציגים מארגון הטרור ומקטאר.

עסקה או רפיח? פגישת בלינקן נתניהו | ללא קרדיט

בתוך כך, גורם ערבי בכיר צוטט ב"סקיי ניוז" בערבית באומרו כי טיוטת ההסכם בין חמאס לישראל היא הטובה ביותר מאז תחילת המו"מ וקבלתה קרובה. עם זאת, אותו גורם הביע חשש מכך ש"כל אחד מהצדדים מסוגל לעשות שינוי של 180 מעלות ולחזור לנקודת ההתחלה". הוא הסביר כי "השיקולים הפרטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם של כמה מראשי חמאס הם שמקשים על קבלת ההחלטה לאשר את העסקה המיוחלת".

מקור בכיר בחמאס מסר לרשת אל-ערבי הקטארית כי בארגון הטרור מעוניינים להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים אבל "לא בכל מחיר". לדבריו, "לא יהיה הסכם בלי הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה מוחלטת של ישראל מרצועת עזה. הפלישה לרפיח לא תהיה פיקניק בשביל ישראל".מקור בכיר בחמאס מסר לרשת אל-ערבי הקטארית כי בארגון הטרור מעוניינים להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים אבל "לא בכל מחיר". לדבריו, "לא יהיה הסכם בלי הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה מוחלטת של ישראל מרצועת עזה. הפלישה לרפיח לא תהיה פיקניק בשביל ישראל".

בישראל החליטו שכל עוד תשובת חמאס לא תגיע, לא תישלח משלחת לקהיר. בהודעות מטעם "גורם מדיני" במהלך הסופ"ש הודגש שישראל לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מההסכם ושהפעולה ברפיח עוד תצא לדרך.

כיכר החטופים. לחץ על נתניהו להסכים לעסקה, צילום: גדעון מרקוביץ'

מטה משפחות החטופים פנה הבוקר לנתניהו במכתב פתוח: "היום, ערב יום השואה, אנחנו רוצים להזכיר לך שאתה זה שהבטחת כל שנה כי 'לעולם לא עוד'. חובה עליך להתעלם מכל לחץ פוליטי. זה הזמן לקחת פיקוד, לגלות אומץ ולהביא להחזרת כל 132 המוחזקים בידי מפלצות הטרוריסטים של חמאס - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. אדוני ראש הממשלה, ההיסטוריה לא תסלח לך אם תחמיץ את ההזדמנות הנ״ל, שכן החזרת החטופים היא תנאי הכרחי בשיקום, בגאולה ובתקומה הלאומית".

מקורות הבקיאים במשא ומתן בקהיר אמרו הבוקר (ראשון) לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי בינתיים "האווירה חיובית". לפי הדיווח, זה מצביע על אפשרות להגיע להסכם שביתת נשק אחרי שארה"ב והמתווכות הפעילו לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להרחיק אותו מהאיום לפלוש לרפיח.

סינוואר (מימין) והנייה (במרכז) // ארכיון, צילום: איי.אף.פי

המקורות הדגישו כי עשרת הימים האחרונים היו עדים להתקדמות מעשית במשא ומתן שעשויה להיות מתוגרמת להכרזה על הודנה אם הפערים האחרונים שנותרו יטופלו בשעות הקרובות.

מקור בכיר בחמאס מסר לרשת אל-ערבי הקטארית כי בארגון הטרור מעוניינים להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים אבל "לא בכל מחיר". לדבריו, "לא יהיה הסכם בלי הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה מוחלטת של ישראל מרצועת עזה. הפלישה לרפיח לא תהיה פיקניק בשביל ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר