לאחר יירוט המתקפה האיראנית: בכירי התעשיות הביטחוניות ישיאו משואה

מי שלקחו חלק בפיתוחי מערכות ההגנה האווירית של ישראל - בועז לוי, פיני יונגמן ושאול לוי, ישיאו את אחת מ12 המשואות • לצידם ידליקו משואות גם יוסף חדאד מחזית ההסברה, וענבל ליברמן מקיבוץ ניר-עם אשר זיהתה פעילות חריגה ופעלה במהירות ב-7 באוקטובר

יירוטי הכטב"מים מאיראן . צילום: ללא קרדיט

"מתוך הערכה והוקרה לפועלם הסמוי מן העין": שרת התחבורה מירי רגב הודיעה הערב (שבת) כי בכירי התעשייה האווירית, המהנדס בועז לוי, תא"ל (מיל') פיני יונגמן, ואל״מ (מיל') שאול לוי, ישיאו את אחת מ12 משואות הגבורה בהר הרצל. הטקס השנה יהיה בסימן "גבורה ישראלית".

בועז לוי, ממובילי פרויקט ה"חץ", כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל, כיום מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל. תא״ל (במיל') פיני יונגמן, ממייסדי מערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד' וממובילי התוכנית. כיום משמש ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל. ואל"מ (במיל') שאול לוי, ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך ה"חץ" בחברת אלביט, הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה ומהווה אורים ותומים בתחום ההגנה האווירית.

מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, צילום: יהושע יוסף

בליל 14 לאפריל מימשה איראן את איומיה נגד מדינת ישראל וירתה יותר מ- 350 טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט על מדינת ישראל. גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים.

בין נושאי המשואות: הפראמדיקית מד"א אושרית חדד, אשר הקימה בית חולים שדה לא רחוק ממקום הטבח, מתנדבת איחוד הצלה ד"ר תמר שלזינגר אשר ליוותה ב7 באוקטובר בטלפון את מיכאל ועמליה עידן שהוריהם נרצחו מול עיניהם, עד אשר הגיעו לחלצם, ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר